lördag 13 december 2008

Trött

Lördag och jag är helt slut i panelen men det har jag nog varit sen i torsdags känns det som. I torsdags lämnades Agens tidigt till dagis för jag skulle få massage och bli lite fin vaxad. Sen till jobb där jag hela eftermiddagen stod och bakade pepparkakor med alla ungarna.
Mitt i allt gick brandlarmet, nej tänkte jag det kan inte vara jag för jag har inte brännt något och tack och lov var det inte jag. Det var killar som sopade i källaren. Men alla fick en behövlig luft paus i bakandet.
Det gick jätte bra och jag var super nöjd med degen för vi behövde knappt använda en gnutta mjöl till degen den var kanon. Goda blev de också.

När det var klart kom snälla pappa med mina barn till mitt jobb för inte nog med pepparkaks bak vi hade lucia för alla föräldrarna också.
Vi hade det utomhus och det var så mysigt kallt och barnen sjöng som änglar. Det var typ genrepet för nästa år när barnen som treor lussar för hela skolan. EN av mina elever sjunger som en GUD med vibbrato så man får tårar i ögonen.

Efter lucian satt jag, barnen och min kollega Micke med sin familj kvar en stund och pratade det var så skönt att bara få sitta ner en stund. På hemvägen fick det bli Burger King men mina ungar åt inte mycket Agnes var jättetrött och Hugo lika så. Men det var inget mot vad jag var, kommer inte ens i håg om jag pratade med någon i telefon eller på chatten den kvällen. Och gjorde jag det så var jag säkert inte närvarande eller speciellt trevlig tror jag....

I fredags var det rätt ok på jobb, efter jobb så åkte jag och barnen till Maggan och Nicole där vi åt middag och gick till faster A:s lägenhet och gav katterna mat. Vi fixade även till lite i lägenheten ställde blommor och present till henne. Vi hittade även på lite bus la granris i hennes säng hahaha hoppas hon sover gott i natt när de kommer hem. Jag får väl antingen ett snällt samtal eller ett irriterat samtal från henne imorgon skulle jag tro.

På kvällen blev det Idol finalen, jag brydde mig inte så mycket om vem som vann de var lika duktiga bägge två.

Idag har jag tvättat och plockat undan lite. Hugo har lekt med kompis Hugo som är hemma från Kina över julen. Det var kul att träffa han och familjen igen.
Mamma och pappa kom hit så jag och pappa åkte till Bahuse och köpte julgran som nu står klädd i vardagsrummet. Den lutar en del men jag får nog ha lite hjälp av gubben när han kommer hem.
I morgon blir det mamma träff hemma hos mig sen ska vi på 3 års kalas till barnens kusin Vilmer.
Ha en fortsatt trevlig kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka sötnosar!

Annica sa...

Ja vad bra, syr gärna hos er. ;) Undra varför. ;)

Ja det är skönt att de är på bättringsvägen, även om de har lite ont i magen emellanåt så det var nog tur de är hemma idag iaf.

Kramis