söndag 7 december 2008

Söndag

Igår hade vi en härlig dag i Köpenhamn visserligen var vädret inte det allra bästa. Det började regna lite smått mot slutet av dagen.
Vi började dagen med att köra till färjan, sen tog vi båten över till Helsingör och därefter tåget mot Köpenhamn vi var där vid 12 tiden. Då somnade Agnes typiskt när vi skulle gå in och ha det lite kul men vad gör man hon somnade sittade i vagnen....


Inne på Tivoli var det rätt mycket folk men vi hann att åka en del karuseller innan magen skrek efter mat då väckte vi Agens. Hon undrade nog vart hon hade kommit för hon var jätte mammig när hon vaknade.
Vi åt lunch sen åkte vi lite till men nu var kl,14.30 ungefär och nu var det kö överallt. Agens lycka var när hon fick åka på en häst som gick upp och ner, samtidigt som de spelade bra julmusik som hon satt och diggade till.


Hugo åkte bergodalbanor, han ville först åka den jättestora mysiga(jag tycker den är mysig) men när den kom nära oss i kön då ville han inte längre.

Hugo köpte sig en tomteluva som blinkar. Agnes fick faktistk inget det var en dyr resa i alla fall. Det gick nog på 1500 kr med tåg, båt, inträde, åkband och mat.

VI var hemma igen vid 8 tiden.
Då fick det bli varma mackor till kvällmat och lite paradischocklad på det.

Idag har jag suttit hela förmiddagen med förbundets pengar efter julgalan förra helgen. Nu tror jag att jag fått ihop det men det snurrar lite i huvudet. Imorgon åker alla pengarna till banken då får vi se om jag räknat rätt.....
Annars idag blir det att röja lite till imorgon när städerskan kommer och ikväll ska Hugo på kalas.

Ha en fortsatt bra söndag.
Tips om ni ska åka till julmarknaden på Tivoli ska man nog vara där när de öppnar och åka karuseller då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är med en stor Ära som jag tilldelar dig Nobelpriset 2008 inom ämnet Mammakunskap!

Du är unik!

På bloggen kan Du läsa mer om det ärofyllda priset!

Kramis