onsdag 10 december 2008

Onsdag

Tack Annika för nobelpriset i mammakunskap.
Nu har Thomas åkt till Rumänien igen och jag är ensam hemma det är ganska skönt att få ha kvällen för sig själv.
Igår morse när han åkte så vaknade jag halv 5 och kunde inte somna om sen när han gick halv 6 så kom Hugo in till mig och han kunde inte heller somna om så igår kväll åkte barnen i säng innan halv 8. Hugo och jag läste Kalle Anka och sen sov han också, själv glodde jag nog bara på tv... tror jag.

Idag var det först upp tidigt läsa tidningen ett måste på morgonen, upp med ungarna jag skulle äta frukost. De öppnade sina paket klä Agnes och iväg kvart i 7 till dagis och fritids.
Själv började jag skoldagen med idrott vi hade skeppsbrott jag passade på att sopa hela redskapsrummet som var som en enda stor dammråtta, när alla redskapen ändå var ute.
Det blev så fint såååå.
Efter det var det bara in och samla ihop nästa gäng barn och åka till simskolan med dem. Idag badade jag varmt i mulitbassängen där kan man ligga i länge.....mmmm

Tur att man slutar halv 2 en onsdag för dagen går i ett känns det som. Körde förbi och hämtade pengar hos Thomas bror för jag skulle köpa födelsedags present till deras syster som fyllde 30 i söndags. Det blev ett SPA behandlings kort på trivas på Råå. Inom på Maxi och köpa hem lite mat fixade också lite granris att hitta på bus med hemma hos Faster A när hon kommer hem från semestern på lördag. Man kan inte tro att man kan smita undan sin 30 årsdag helt obemärkt hahaha.....

Hem läsa läsläxa med Hugo som går sådär göra matteläxan. Middag och sen var det avslutning med Agnes och min gympa och idag hade vi en jättebra redskapsrunda varför har vi inte haft det så tidigare. Ungarna tyckte det var jättekul idag. Så nu har jag anmält mig till en kurs förbundet har en ny profil med Bamsegympa som jag ska gå. Det behövs inspiration i mängder känns det som.
Nu har jag diskat undan efter att jag sett bonde söker fru och Leila bakar.

Snart kallar sängen imorgon blir det först lämna barnen sen ska jag få vaxat ben, bikinilinje och få massage så skönt det ska bli...
På eftermiddagen ska jag baka pepparkakor med ungarna på jobb, gjorde degen själv förra veckan och idag kollade jag av den och den kändes jättebra.
Snälla pappa hämtar mina barn på dagis och fritids och kör dem till mig för kl.17 ska mina elever gå luciatåg för föräldrarna. Så tyvärr missar Agnes sitt första luciatåg på dagis men hon får vara lucia på mitt jobb istället.
Ha en bra dag imorgon.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken dag...du har verkligen många järn i elden!!!

Så söööööööööööt hon är, lilla Lucian!!!

kramis

Anonym sa...

japp Pia du är i full fart.Hm blir det granris i sängen då eller?Ha nu en bra dag på jobb.kram

Anonym sa...

Hej igen Pia. Ja, det är verkligen mycket nu, MEN efter denna helgen så är det mycket lugnare(hoppas jag).Fredagen den 19:e så går jag på semester. Kan ta det lite lungt och skönt hemma. Sedan stora semesterresan. Så jag kommer inte tillbaka förren den 27/1 igen. Ja, jag jobbar på Sisjöskolan. En liten mysig skola nära skog och sjö i Askim.

Annica sa...

Titta in på min blogg, du har fått Nobelpris i mammakunskap! :D

Kramis

Anonym sa...

Lika söt som vanligt, min lilla FAVRIT-AGNES!

Anonym sa...

Favorit-Agnes, skall det så klart vara.