torsdag 25 december 2008

God fortsättning på julen

Ohhh vad jag är trött när ska jag någonsin få sova ut, utan en skrikande Agnes och en snarkande man. Jag känner att jag snart går på knäna. Har hamnat på soffan de senaste två nätterna/morgonen.

Igår hade vi en mysig julafton där barnen bara längtade till tomten kom. Hela förmiddgen gick åt att göra vid maten, duka, ta fram gotte bordet. Agens fick sova en stund innan gästerna kom. Sen var hon inte glad när jag väckte henne, hon var som en klängranka på mig och skulle inte sättas ner inte lämna mig. Men vi kom fram till att hon var hungrig så se tradiotionella julfotona vid granen blev inte så himla bra.


Sen åt vi julmaten vid 14 tiden då piggnade vår lilla donna till igen och gick för fullt hus sen. Efter Kalle Anka kom tomten. Agnes ropade HEJ TOMTEN och blev överlycklig, Hugo öppnade dörren och Agens visade vart tomten skulle sitta men hon satte sig själv där hahaha blev det då. SÅ farfar fick flytta på henne. Ett paket var har tomten med sig med det som de har önskat sig mest. I slaget i brunt paketpapper. Hugo sa bara ETT NINTENDO WII wowww. Agnes fick en stol till dockan så hon kan mata den.

Annars fick Hugo ett plan som han kan flyga inomhus med, en robot, Wii saker, kassaskåp, lite kläder, lego av Oskar mm. Agens fick en docka av farmor och farfar, prinsessaker av faster A och Niklas, en brödrost som var det bästa hon fick den höll hon på med hela kvällen. Vi fick rostade mackor hela tiden, mellan varven av käpphäst, mikrofon (hon satt bakom soffan och sjöng).

När jag körde hem farmor och farfar då somnade hon nöjt, Hugo spelade Wii hela kvällen vi andra fick knappt pröva det var ju hans han hade ju fått det av TOMTEN.

Jag fick en ny kudden en tempur har väl sovit så där på den inatt men jag väjer mig nog hoppas jag. Thomas fick två tröjor en som Hugo valt och en som jag köpte på Maxi på morgonen.

Annika och Niklas tog taxi hem vid 9 så var julaftonen slut. Så här såg det ut när vi packat upp klapparna.

Idag lungt på förmiddagen sen ska vi till mamma och pappa i eftermiddag och fira juldagen med kalkon och min brors familj. Julklappar idag också hoppas jag får sova bättre inatt!!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!!

Hoppas ni har en mysig kväll!!

God Fortsättning!!

Anonym sa...

Passa på och vila upp dig nu när julafton är över för det är du värd och låt maken ta över barn och hem för en dag.
Kram på dig vännen !!