tisdag 23 december 2008

Nu börjar julfirandet

Idag börjar vårt julfiarnde på allvar, vi är ju iväg alla dagarna hos olika släktingar känns det som. Vi är visserligen hemma hos oss julafton men det är finkläder varje dag som gäller så tvättmaskinen får väl gå på högtryck.

De senaste dagarna har gått åt att fixa hemma, Thomas har jobbat både söndag och igår. Barnen och jag har gjort lite saker hemma igår var Hugo hos frissan sen lämnade jag dem hos morfar en liten stund. Jag körde till Viken för att köpa Per i Vikens goda julkorv men den var slut jag var försent ute, men det blev lite annat i stället. Köpte med mig pastamannen till barnen och pappa så vi åt lunch där.
Agnes somnade på vägen hem så hon fick fortsätta sova ute i vagnen när vi kom hem. Jag hann och fixa lite hemma, dammsuga bla. Hugo var ute och lekte en liten stund, han hittade igen att leka med. Jag fick ett bryt på honom nu tjatar han om leksaker han vill ha i julklapp fast han har önskat sig ett Wii i juklapp.
Jag sa till honom att det blir nog inga leksaker iår för du har inte önskat dig några och du har ett helt rum där uppe som du inte leker med så jag kan ju ta bort allt. DÅ fick han fart och gick upp och lekte med lego.

Morfar kom förbi sen och hjälpte mig med skinkan den har jag aldrig gjort vid själv innan det har han alltid gjort till mig. Agnes var hos Sally och lekte, Sally var nämligen här hos oss en stund i söndags. Hennes föräldrar var lite trötta att lyssna på henne att hons skulle ner till oss och leka med Agnes. Det gick jättebra att lämna barnen hos varndra, tur de känner varandra så bra från dagis, föräldragrupp och gympa.

Under kvällen fixade jag till mitt gottebord, Faster A kommer med mer godis senare idag.
I söndags var Hugo hos en kompis då passade jag på att julhandla all mat och hans julklapp på Maxi ett Wii blev det, TACK till mamma och pappa som kom och hjälpte mig handla de var ju ändå på de hållet. Jag behövde verkligen två vagnar till allt jag skulle ha, Agnes tar ju sin plats i vagnen.
Igår slog vi också in alla paket till barnen, vi hjälptes faktistk åt Thomas slog in och jag satte snöre och ettikett på. Vi gör så att Tomten bara har med sig ett paket var till barnen det är inslaget i brunt papper. SÅ behövet inte Tomten sitta halva natten och dela ut klappar så förstår barnen att Tomten bara kommer med ett paket det man har önskat sig. Hugo får Wii och Agnes en docka visserligen har inte vi köpt dockan men det har farmor gjort. Hon önskar sig bara en docka i julklapp så vad gör man.....

Idag blir det först lite lek för Hugo med Oskar, Thomas flyr till Väla som alla andra ska köpa present från farmor och farfar till Hugo (farmor har ju lite svårt att ta sig ut och handla), systemet ska han också besöka det är tommt i vårt skåp.

Sen ska vi åka ut till farmor och farfar, farmor ville ut och köpa några julblommor att ge bort. Sen kör vi allt till Thomas mormor och firar lillejul med släkten där. SÅ för våra barn blir det julklappar i dagarna 4.
SÅ skulle jag inte uppdatera så vet ni alla att vi är fullt upptagna. Ska försöka hinna ta lite kort på huset i julskrud.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en underbar GOD JUL och ett färgsprakande GOTT NYTT ÅR..... hela familjen.

Anonym sa...

Kikar in med massor av härliga Julkramar!!