söndag 28 december 2008

Söndag

Vart tog veckan vägen nyss var det ju måndag eller onsdag och julafton. Juldagen tog vi det lungt på under förmiddagen sen åkte vi till mamma och pappa för den sedvanliga kalkonen med min brors familj. Lagom till vi är framme kommer jag på att påsen med barnens paket står där hemma. Typiskt mig alltså, bara att vänd hem igen då somnar Hugo i bilen av trötthet.

Maten var god och slällskapet ok. Åkte hem vid 8 för att se Bonde söker fru. Slutade väl som man trodde.

Annandagen sovit på soffan en del av natten igen, han snarkar så förbannat och Agnes gnäller ni har hört det förut....
Jag flydde hemifrån strax innan 10 för att åka till VÄLA jag och alla andra miljontals människor i vår stad känns det som. Jag köpte ett par byxor och några tröjor tilll Hugo. En ny lampa till hallen på Ikea. Var nere och frågade om jag fick byta min kudde som jag fick i julklapp av gubben. Mmm egentligen inte sa de men kom in med den så kollar vi. Så det var bara att köra hem igen men då passade jag på att åka och handla mat till svärmor.
Fick bytat kudden och fick lånat hem en kudde så jag kunde pröva den i min egen säng.

När allt var klart åkte vi till mina svärföräldrar och firade jul för 4 dagen i rad. Nu med Thomas syskon och morbor. Thomas morbor är bara 2 år äldre än mig och Thomas och har två små barn som är yngre än Hugo.
Agens och Cornelia de lekte som bara den och de andra två små snart 1 åringarna de kröp och gick runder.
Där stannade vi till 22 då var Agnes fortfarande vaken och hon somnade inte i bilen hem heller.

Igår lördag fick jag ett ryck som det brukrar heta när jag inte har något att göra eller det kliar i fingrarna. Hugo och jag drog hemifrån vid 10 tiden till VÄLA igen. Han fick köpa ett spel till sitt Wii(egna pengar). Jag lämnade lånekudden och fick rätt med mig hem. In på IKEA igen och köpte...... för ni se.
IN till nästa affär köpa saker med mig hem......

När jag kom hem hade Thomas satt upp nya lampan i hallen jättebra. Jag började fixa där det kliade i fingrarna, Thomas fick hjälpa mig lite.
Vad är det jag håller på med undrar ni säkert ja, jag hoppas det är klart till nyårsafton men det är det nog. Jag vill också att inte mamma och pappa alltid ska veta vad jag gör en överraskning.

Men jag renoverar lite men vart är det ingen förutom de som är på MSN som vet....haha

Nu ska jag fortsätta med det jag gör, foto kommer sen.
Ha en bra dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Pia
Nu skall jag och familjen äntligen åka iväg på vår semesterresa. Du kan föla oss på resedagboken jag heter Sarahfamilj Jag tänker försöka att göra små inlägg om hur vi har det på vår resa lite då och då. Ha en underbar nyår