onsdag 17 december 2008

Snart ledig

Oh bara två arbetsdagar kvar sen är jag ledig i 2½ vecka och det ska bli så skönt....ahhhh

Jag har inte haft tid att uppdatera min blogg de senaste dagarna har fått ägna kvällarna åt annat.
I söndags var det först mamma träff här hemma, Agnes hade sin bästis Sally på besök.

De lekte med dockorna hela förmiddagen. De satte dockorna framför sig och läste saga precis som på dagis. Sen när de gått åkte vi på kalas tilll min brors minsta. Min bror och de har köpt häst....!

I måndags blev det pepparkaksbak sen fick jag diska undan. I tisdags jobbade jag länge hem laga middag och sen montera pepparkakshuset. Agnes och Hugo hjälptes åt att dekorera den. Vi spritsade även de vanliga pepparkakorna. I dag var det styrelsemöte.

Igår kom Thomas hem skönt. Men han höll inte på att komma hem flygbolagets personal strejkade i Rumänien.

I dag på jobb började vi dagen med dans kring "julgranen" i gympasalen, sen var det pyssel hela dagen. Det var vika julgranar i presentpapper, dekorera apelsiner, smällkarameller och min station som var göra ljuslyktor med frostfärg, glitter och glitterfärg. De blev jättefina.
Sen gjorde jag en fuling i dag jag ringde dagis och sa att jag var sen för jag var tvungen att städa undan efter pysslet. Men egentligen var det en sväng på stan för att köpa present till dagisfröknarna. Det fick bli choklad för chokladaffären. En av fröknarna får en flaska rödvin också för det är hennes sista dag på fredag. Blir det orättvist att hon får något mer än de andra??? Det tycker inte jag i alla fall hon ska ju sluta.

Har så många saker jag vill göra inför julen men idag har jag i alla fall kollat in vad vi ska köpa till julborden. Ska bara kolla med faster A om det är något Nicklas vill ha på julbordet som vi inte brukar ha.

Så då var det lite bilder inne att kolla på också. Nu ska jag ta en dusch och sen sova, imorgon stänger jag så barnen ska till mormor och morfar. Men först ska hälsa på hos Alexndra på förmiddagen en sväng.
Natti på er.




3 kommentarer:

Annica sa...

Nä jag tycker inte det är orättvist att hon även får en flaska vin, hon ska ju ändå sluta, tror inte de andra tar illa upp.

Hektisk vecka! :O

Anonym sa...

Oj full rulle hos Er Gumman!! Så fint pepparkakshuset blev!!!

Blir maken hemma hela jul & nyår nu??!

kramis

Anonym sa...

Jaaaaa jag får besök!Oh goa Agnes kommer.