onsdag 31 december 2008

Nyårsafton 2008

Årets sista dag här här vart har det senaste året tagit vägen och vad har hänt.....

Mina barn är ett år äldre, Hugo har börjat första klass, vi har köpte en husvagn, varit på skidsemester i Sälen, varit i Danmark på semester, Thomas har börjat nytt jobb och jag har blivit mer hemma själv med barnen.

Idag blir det fest här hemma vi blir 21 st 10 vuxna och 11 barn i åldern 5 mån - 8 år. Det kommer bjudas på en variant på toast skagen till förrrätt, till huvudrätt blir det smördegs inbakad fläskfilé med vitlök och örter ost och potatisgratäng. Till efterrätt ska jag försöka mig på att göra 2 st glassbomber. Dukningen går också rätt bra men behöver någon blomma på bordet får fundera på vad. Hittade mina gulddukar på Maxi igår och jag som varit runt i alla möjliga affärer och letat efter gulddukar och guld ljus mm.

Mitt projekt är färdigt det var den lilla toan/dusch som fick sig en omålning efter 10 år in kom det lite nya hyller. Före och efter men alla bilder är inte tagna det har kommit upp en hylla till handdukar på väggen också.
Det gick i alla fall i en flygande fläng 2 dagar så var det klart tur vi fick lite pengar i julklapp av våra föräldrar TACK.
Igår var jag, Hugo och Hugo på ishallen tillsammans med Faster A och Niklas. Annika fick passa Agnes medan vi andra åkte. Snart åker ju Hugo tillbaka till Kina och kommer inte förrän till midsommar.

Så nu blir det till att fixa inför kvällen fläskfilén ska ut och tinas också ska jag se om det har kommit någon tidning i brevlådan att läsa. Undrar sa flundra varför jag nu inte kunde sova längre idag när Agnes sover jag vaknade ju av mig själv..... ahhh
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLESAMMNANS

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt!! Lär bli en fest på hög nivå, hoppas de små orkar hålla humöret uppe;-)

Önskar Er en riktigt härlig Nyårsafton!!

Gott Nytt År!