fredag 5 december 2008

Äntligen fredag

Oj, vad veckan har gått fort känns det som, har visserligen varit för trött för att få tummarn loss att skriva lite. Men här är jag i alla fall halv snorig men en killande hals och en röst som sviker, tur man inte ska prata på bloggen.
Men vad har hänt...... vet knappt jobbat, räknat matte med Hugo softat framför tv helt slut om kvällarna.

Igår barnen hos mormor och morfar som vanligt när jag stänger. Själv började jag morgonen hos tandläkaren och lagade ett hål så var man 1000 kr fattigare. Sen drog jag till däckverkstaden och la på två nya dubbdäck där gick 300 kr. Sen lämnade jag tillbaka två gymkort och fick 90 kr tillbaka men det köpte jag present för, Hugo ska på kalas på söndag.
På jobbet igår bakade jag lussekatter med ungarna hela eftermiddagen vilket var jättekul och de gjorde så många olika kreationer av degen. Men sak slog mig när de fick sin deg bit, alla skulle göra så små som möjligt eftersom de ville göra så många som möjligt. Men när vi skulle äta dem sen så ville de ha så stora som möjligt visst ÄR det konstigt.... haha

Idag har har jag gjort pepparkaksdeg till nästa veckas bak på fritids, sen fick jag och min kollega Micke en ideé som vi pratade om igår. Vi hittade ost i vår frys och vi hade massor av påläggsskinka så vi gjorde pizza till ungarna. Sen gick jag hem och nu sitter jag här efter lite små ärrenden på vägen hem.
Ikväll blir det hemma gjord pizza, Idol och sen sängen. Ska försöka att göra en krans till dörren också.

Imorgon om vädret tillåter så åker vi nog till Köpenhamn och tittar på julmarknaden på Tivoli.

På tisdag åker Thomas tillbaka till Rumänien i en vecka det blev hastig och lustigt bestämt men med hans jobb kan man nog aldrig bestämma i förväg. Som tur är, är han hemma till den 19 när jag ska ut med jobb. Men annars hade det funnits barnvakt hos Alexandra det vet jag för det hade jag kollat.
Ha en trevlig helg och kram på er nu ska jag kolla vad ungarna gör på ovanvåningen det låter som om de river Agnes rum....

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj va mysigt att åka till tivoli i Köpenghamn . Har bestämt att NÅN gång SKA jag dit också med familjen min.
Du måste berätta om allt det juliga där !
Trevlig helg.