lördag 20 december 2008

Lördag kväll

Så var ännu en dag slut och det är jag också.
Hade jättetrevligt igår kväll, började hemma hos en kollega med lite snacks och cider. Vi var 13 st hemma hos henne satt och snackade om allt som man inte hinner avhandla på jobb och lite privata saker. Vi kom in på hälsporre som jag har haft sen i somras som inte vill försvinna. Det visade sig att hälfen hade det eller hade haft det. Sånt vet man ju inte om sina kollegor för det är ju inget man snckar om.

Sen promenerade vi ner till BonaSera BonaSera för att inta vår måltid. Vi blev bjudna på champange av en förälder till någon av oss på fritids och det tackar man ju inte nej till. Maten var mycket god och mätt blev jag. Men när jag beställde in glass för 28 kr så fick jag mig världens gapskratt det var en liten sketen kula som dessutom nästan var smält. Alla vid bordet skrattade.

När vi ätit klart så gick vi vidare in till stan men då sa mina krafter nej tack och åkte hem med Hugos gamla fröken som bor i gatan sidan om. Jag orkade inte efter 3-4 nätter med lite sömn blir man inte pigg. Annars hade jag gärna fortsatt ute ett tag till.

Vaknade tidigt vid halv 7 av Agnes visst då hade jag varit uppe med henne några runder under natten. Men då tog jag in henne till oss för hon sa att hon ville men direkt när jag lagt ner henne så sa hon egen säng, egen säng. La ner henne sen somnade hon och sov till 9. Själv kunde jag inte somna om utan läste tidningen och tog tillfället iakt att se några avsnitt av Glamour som mamma spelar in till mig.
Ska nog hinna ifatt mina cd skivor innan julhelgen är slut.

Sen började jag att städa och röja inför julafton, Thomas drog till sina föräldrar. Farfar skulle in till akuten och tömma vätska och var ur sitt lår 7 dl blev det men han mådde bättre efter åt. Sen åkte han ut och handlade mat med sin mor.
När han kom hem drog jag iväg till Väla, köpte så jag kan göra färdigt bordsdekorationen till julafton. Köpte nytt tomteskägg till Thomas, vi byter uppdrag med ett par kompisar. Apoteket och sist City Gross för inhandling av div små saker.

Middagen besod av potatisgratäng och baconinlindad fläskfile mums jättegott. Nu har jag precis sett ett avsnitt av Svensson Svensson som jag bara gillar jättemycket.
Nu kallar sängen tror jag.
Natti.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken ny snygg design!!!

kramis