onsdag 26 november 2008

Oooh onsdag

Så var det onsdag igen jag tycker dagarna går så fort. Just nu har vi suttit med Hugo med matte och läsning. Läsningen går verkligen inte lätt det är mycket skrik och bråk runt det han vill inte fast jag tror att han kan.
Matten går lite lättare men inte helt smärt fritt, i måndags kom han hem med matteboken med en lapp det är ok att räkan till sid 109 han var då på typ sid 40, hjälper de inte honom i skolan undrar jag ju visst han är disträ och allt tar långtid att göra men ändå har de ingen koll. Jag är duktig på att ta hem matteboken då och då för att rätta och ev. räkna till lite men det hade inte hänt något sen sist jag hade boken hemma och det var någon vecka sedan.

Det går ju bra när vi sitter hemma då blir det gjort även om allt tar låååång tid och det är mycket annat att titta på.
Igår var jag på smycke party men ett annorlunda sådant man fick bygga sitt eget halsband det var ur kul att göra det själv och inte köpa färdigt. Jag blev rätt nöjd tycker jag.

Idag var det utvecklingssamtal med Agens som jag hade glömt änna tills jag kom in på dagis. Men hon är ju inga problem visst är hon en ego 2 åring men vilka är inte det i den åldern.

Annars är det grå mulet väder ute och snön som legat i några dagar är borta så synd så. Hugos overall såg ut som en ler....."åker" så det blev först duschen och sen tvättmaskinen. Men kul hade han nog haft... skulle jag tro.
Ikväll är det gympa som gäller för Agnes och mig.
Tjingeling

1 kommentar:

Anonym sa...

ok verkar inte funka till 100 i våra söners klass 1,hinner de inte med alla 40?kram