måndag 24 november 2008

Måndag morgon

Usch vad det var segt att gå upp imorse trött var jag. Men det var bara att ta sig upp för strax efter kl.7 kom städerskan på besök kan säga att de 800 kr det kostar i månaden är väl värda jag känner att jag inte är så stressad att varje lördag behöva städa. Utan jag kan ägna mig åt andra saker.

Igår åkte ljusstakarna fram och stjärnorna tomtarna ligger i sina lådor ännu men snart nog åker de också fram. Ville ju bara få städat först. Igår blev det inget inlägg men tack Annica för att jag fick beröm på din sida du vet att det är bara att ringa om det är något.

Hugo lekte med Oskar en stund på förmiddagen innan vi skulle få vinterdäcken på lagda på min bil, sen åkte vi och hälsade på farfar på sjukhuset. Han är mycket piggare nu och blir nog snart överflyttad till rehab i Ängelholm.
Sen skulle Hugo på kalas på Laserdome och det tyckte han var jättekul. Vi skulle gått en sväng på Råå men det blev inget kallt och det blev sent. Thomas feber vill inte ge sig riktigt så han blir hemma idag också men Agnes får gå på dagis det behöver hon känns det som att få leka med kompisar och kanske vilja äta mat.

Själv ska jag snart på jobb och åka och simma med barnen igen. Idag är badkläderna med de glömde jag i onsdags.
Sen ska Hugo simma klädsim idag på simskolan det ser han inte fram emot de andra gjorde det förra veckan men vi visste inte om det.

Burrr det är fortfarande kallt och minusgrader ute skönt med den höga luften och solen. Så nu kan vi vara ute på frititds idag annars är vår skolgård/lekplats en ler åker.
Bilder på vardagsrummet var det mmmm ska hinna det också idag.
Städerskan var lyrisk över möbleringen rummet såg större ut och det blev lättare att städa.
Ha en bra dag.

2 kommentarer:

Annica sa...

Ja ert vardagsrum blev jättefint, det ser större ut så som möblerna står nu! Och vilka fina gardiner!

Ja fy för vad kallt det var igår, fast idag är det ju inte bättre, fy vad det blåser! Blärk!

Ha de så bra idag!

Kramis

Anonym sa...

japp du behöver lyxen med städerska om du ska fixa o vara själv när gubben är borta.Kram vännen