lördag 22 november 2008

Fortsatt kallt med snö

Vilken härlig dag det har varit, jag började morgonen med att Agnes kallade eller snackade i sitt rum att hon var hungrig. Seg som jag var, var det bara att gå upp. Slänga Hugos kissiga täcke i tvättmaskinen hämta tidningen.
Agens fick en macka jag läste tidningen sen satte jag igång.
Thomas undrade om jag fått fnatt när han kom upp, då hade jag möblerat klart vardagsrummet så som jag tyckte det var bra.
Hugo gillade också omöbleringen och jag är jättenöjd med den. Tar foto imorgon när det är ljus ute nu är vardagsrummet fullt med tända ljus.

NU kan jag också duka långbord till nyår, hos oss blir det samma gäng som förra året.

Efter att jag var klar så gick jag och barnen ut i snön en stund åkte lite i backen.
Agens gillar snowracern, vi var ute en stund sen ville Agnes inte längre hon frös det blåste kallt fast det var skönt ute.
Hugo han var kvar ute en stund till med grannes kille. Sen ville ha leka med en kompis och det gick så jag körde honom dit. Men FY vad halt det var inne på vår lilla gata och på kompisens gata. Jag kasade som bara den var på väg in i muren fast jag inte hade någon hastighet. Nu har jag ju bara sommardäck på bilen så imorgon ska Hugos kompis pappa hjälpa oss att lägga på däcken han hade någon lokal så vi slapp göra det på parkeringen.

Annars Agens sov gott ute, jag pratade med min brorsfru en stund, hände upp julgardiner i vardagsrummet och i köket. De är inte sådana med tomtar så de stör inte ännu.
Imorgon ska Hugo på kalas till Laserdom, ska lägga på däcken och försöka hinna rya undan här hemma för på måndag kommer städerskan. Sen vill jag hinna en runda ner på julskyltningen på Råå.
Nu ska jag gå och mysa med Agnes i soffan.
God kväll på er.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fiiiiiiiin din nya blogg är!!!

Kul att se att Agnes är på benen igen!!

Trevlig söndag!!

kramis

Annica sa...

Har ni varit på julskyltningen? Tack för hjälpen idag!

Kramis

Anonym sa...

Nämen va skoj att du gjort en ny blogg ! Följer dig vidare här då ...