onsdag 18 februari 2009

Ute i snön/kafferep






SÅ här var dagen igår med pulka åkning på vår kulle. Inte mycket snö men det gick en stund innan det blev för lerigt.
Idag så åkte Hugo med mormor och morfar till stugan och han har redan hunnit bränna en vante för de har eldat, åkt skridskor och pimplat på sjön. Nu var han helt slut när jag precis pratade med honom.

Själv var jag hos fotdokton och fick inlägg i mina skor. Sen hämtade jag Agnes åkte ner på Råå med min stickning jag började på förra året som bara legat i träda. Fick hjälp med fortsättningen. När åkte hem från Råå somnade hon i bilen, vi tränar på att inte sova middag. Idag hade hon bara vilat på madrassen på dagis. Men som sagt hon somnde och fick sova en stund på soffan. När jag tog av henne stövlen hade vi halva sandlådan där i det var bara att ta fram dammsugaren och ta bort lite.
Sen när hon piggnat till igen fick det bli ännu en Pippi Långstrump film medan jag gjorde bulldegen. Sen bakade vi bullar.
Åt middag, gräddade bullarna som ska bara till fastlagsbullar.

Efte det så gick vi upp på hennes rum, läste saga, byggde pussel som hon är jätteduktig på. Sen tog jag fram en servis som hon fick i doppresent med Pippi Långstrump på. Sen hade vi två, tiger, dockan och kon kafferep.
Nu sover hon i sin säng.
Själv ska jag nog gå upp och ta tag i stryktvätten......










2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh så mysigt ni hade det.Ibland är det skönt o bara få ro om ett barn i taget.Ha en bra dag.kram

Anonym sa...

Härligt med kafferep ;)
Ha en trevlig helg !