söndag 8 februari 2009

Söndag

Vad helgen har gått fort känns det som. I går så lämnade jag barnen hos farmor och farfar sen körde jag till Familia och tittade på lite kläder kände att jag behövde något nytt upptill. Hittade två fina blusar på Lindex, jag brukar ha så himla svårt att hitta just det klädesplagget. Men denna gick att reklera på överarmen och den var hyffsat rymlig över min stora byst. Det fick bli en i svart/grå rutig och en i lite ljusare färger.
Kollade även in lite stövlar på rean men hittade tyvärr inga.
Sen blev det att snabb städa huset typ diska och damsuga och vråla till Carola. Fixade lite tilltugg innan tjejerna skulle komma.

Satt och snackade en stund innan vi skulle ut och äta så skönt det var att få sitta i lugn och ro utan några barn.
Restauranten kan jag varmt rekomendera vad den nu hette men den låg på badhusgatan i alla fall. Maten var mycket god och lokalen var lugn och behaglig att sitta i. Vi pratade och pratade så vi nästan glömde kolla i menyn. De fick komma och fråga några gånger om vi var klara.
Klart vi inte var 4 mammor som var ute och åt/pratade utan barn men hallå det vet man ju hur det är eller hur hahaha.

Var hemma igen vid halv 11 lagom trött, kollade in melodifestivalen från videon. Tur man kunde snabbspola förbi en del av bidragen det var ju verkligen ingen låt som var sådär jättebra tyckte jag. Alcazars låt var den ända som gick att lyssna på. Programledaren förstod jag mig inte heller på varför hon måste byta kläder mellan varje bidrag????? Bara för hon är tjej eller???

Men varför kan man inte sova länge när man är ensam hemma utan barn!!!!däää vaknade halv 7.....
Läste tidningen och kopplade in dvd´n i sovrummet tog mina dvd´s med Glamour låg där hela förmiddagen och bara kollade. Sen fick jag även läsa lite litteratur som ska läsas in på jobb.
Efter det var väl klockan 13 idag. Ställde jag mig på träningsmaskinen och såg ett program på tv samtidigt. Duschde och sen åkte jag och hämtade hem barnen.
Men först åt vi middag hos farmor och farfar.

Nu sover Agnes och Hugo har preics gått och lagt sig. Men först spelade vi lite Wii sen bad jag honom gå och borsta tänderna.
Efter det kom han ner till mig igen och sa -mamma kan du inte hjälpa mig att dra ut tanden. Visst kan jag väl det in på badrummet så han kunde skrika "det gör ju så ont". Såg att det blödde från tanden så jag sa till honom att bara ta tag i den och dra neråt. Och vips så hade han tanden i handen utan att han sagt ett ljud.
Nu ska jag ta han om lite styktvätt och se om jag kan prata med gubben en stund över datorn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va mysigt att bara få komma ut och sitta och snacka med en massa tjejkompisar och äta god mat.
Låter som du haft det riktigt härligt !
Ha en bra vecka.

Anonym sa...

japp en sådan kväll var precis vad du behöver nu när Th inte är hemma.