måndag 16 februari 2009

Sportlov

Ännu en ny vecka och jag känner mig inte på G, inte sjuk heller. Bara så trist att alltid vakna med huvudvärk på morgonen och ont i rygg och nacke. Idag började jag dagen med en Treo är det bra eller!!!!
Nä, natrligtvis inte men vad ska jag göra åt denna arma kropp som alltid har ont? Var ju hos sjukgymnasten och fick hjälp men har lika ont igen. Kan det vara så att kudden jag fick i julklapp en tempur 800 kr inte passar min kropp??? Ska nog ta den gamla en natt och kolla men jag sover gott på min nya kudde så jag vet inte vad. Visserligen känner jag mig inte utvilad men jag vaknar av mig själv!!!???

Nog om det vi började helgen med att åka till Väla köpa en present till Maja som Hugo skulle på kalas till, själv köpte jag en tröja som jag kollat in. Det blev lunch på IKEA för att sen handla på Coop. Men den affären gillar jag inte hittar inget och kött disken var för dålig.
Sen körde vi hem fikade hemma gjorda fastlagsbullar Hugo käkade två med bara grädde, och han kan käka grädde det behöver han ju så mager som han är.
Sen kom en kompis till honom och lekte hela kvällen. När melodifelstivalen började så sov Agens eftersom hon inte sovit middag(jag ville inte att hons skulle göra det) Hugo kollade tv på sitt rum. Han gillar inte att se det så han blir väl glad när pappa kommer hem nästa vecka så han och pappa kan gå ut i hobbyrummet och jag kolla melodif.
Men jag tyckte det var rätt låtar som gick vidare jag gillade hårdrocks låten och röstade faktiskt på den.

Igår var Hugo på kalas och jag och Agnes var på Maxi för att köpa det vi missade dagen innan. Hem Agnes fick kolla på Pippi Långstrump (första gången) hon satt som klistrad. Vi tog vagnen upp för att hämta Hugo och sparken till honom. Det var skönt med en promenad även om det var lite kallare på eftermiddagen än på förmiddagen igår.

Nu ska jag ta ett sista röj här innan jobb och städerskan kommer. Idag ska barnen vara på dagis och fritids. Imorgon ska vi vara lediga med bowling på förmiddagen också ska Agnes få klippa sig. Sen blir det lunch här hemma med lite kompisar.
På onsdag åker Hugo till stugan med mormor och morfar och kommer igen på fredag. Själv ska jag jobba resten av veckan.
Ha det alla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman!!
Tänkte bara meddela Dig att planerandet inför Mammablogg Galan är i full gång. För att den ska bli så bra som möjligt är för alla parter, finns det idag några frågor som Du gärna får besvara inne hos mig!

Önskar Dig en UNDERBAR tisdag!

Massor av varma kramar!

Linda sa...

Ska Hugo till stugan, vad kul! Då blir det kanske lite pulkaåkning i "vår" gamla backe :-) Hälsa din mamma o pappa.