måndag 2 februari 2009

Helgen

Vilken rolig helg vi har haft, orkade inte uppdatera igår och i morse hann jag inte. Nu kollar jag tv om familjer med MÅNGA barn att de bara orkar just nu är det reklampaus.
I torsdags gick färjan till Danmark kl.9 sen var vi framme vid 11 tiden. Jag körde hela vägen för Thomas mådde inte riktigt bra.
Vi fick våra hus, åt lite lunch dumpade Agnes och Hugo hos Anette och hennes svärmor. VI andra tog färjan över till Bordershop för inhandling av diverse spirtus. Men nu har jag sett det och varit med så nu vet jag att gubben kan åka dit själv när det behövs handlas.

Tillbaka igen snabb macka och iväg till badet kl.18.30 var klockan när vi kom in de stängde 20.00. Men vi hann bada och leka en stund det räckte.
När vi kom tillbaka från badet ville Agnes bara ha välling och sova, Hugo orkade knappt äta och ville bara sova han med.
Det blev en tidig kväll.
Fredagen började med skridskoåkning där även Agnes fick testa de hade skridskor med dubbla skenor.
Men det blev inte så mycket åkning barnen ville inte mer, så det blev leklandet tills det var dax för lunch och sen gick vi och badade hela eftermiddagen.
Agnes somnade trött efteråt men lycklig över att ha åkt vattenbanor och bara fått plaska. Hugo han åkte forsen mest hela tiden när han inte värmde sig i barnpoolen.
På kvällen efter middag så gick vi ner till familjen J för snacka, dricka lite vin, wiskey. Trötta barn och föräldrar somnade tidigt.
Lördag bad på förmiddagen och Olas 40 års dag, denna dagen var det mycket folk i badet och mycket köande till vattenbanorna. Efterbadet käkade vi hamburgare som vi fick vänta på i nästan 30 min vi höll på att koka av ilska och var framme några gånger och undrade vart vår mat blev av. Tur att de var rätt goda.
Sen blev det eftermiddags lur för barnen som var såååå trötta. Innan det var dax för middagen på kvällen för att fira Ola. Agnes fick finklänningen på sig med lackskorna.
Kvällen blev trevlig men tidig då man inte orkar så mycket efter aktiviteter.
Söndagen blev det att packa och lämna huset, lämna nycklar och sen badade vi IGEN. Tyvärr var forsen stängd på söndagen så jag fick aldrig fotograferat den men den var ur kul att åka och kallt då den gick utomhus burrr.¨
Hem och pack upp, äta middag, tvätta mm.
Idag var det arbetsdag igen.
På onsdag åker Thomas tillbaka till Rumänien denna gången 17 dagar men det ska väl gå denna gången också skulle jag gissa.
Har många fler foto men de lägger jag inte ut det är för krångligt.
Men Lalandia kan varmt rekomenderas om det inte hade varit för den dåliga dansk/svenska valuta kursen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oh så mysigt ni haft det.

Anonym sa...

Visst hade vi det mysigt och härligt!
Upptäckte igår ngt konstigt mellan Annis fötter. Sprang genast iväg och till min förskräckelse hade övriga familjemedlemmar samma fenomen!

Simhud :-) .

Har faktiskt tänkt att anmäla Anni till babysim efter denna helg.

Må så gott från en Familj som numera är friska.

Kramisar