måndag 1 juni 2009

Längesedan sist...

Här var det längesedan sist jag var inne och skrev, men ork och lust att skriva finns inte just nu. Fint väder och mycket som händer om kvällarna. Det är familjekvällar på dagis och i skolan, på onsdag är det familjekväll på jobbet med deras föräldrar. Idag är det personalmöte, i helgen har vi börjat bygga trädeck på vår uteplats äntligen om vi säger så. Jag har väntat länge på detta så därför har jag slutat tjata om det.

I onsdags var vi med om något mycket obehagligt, på väg in till stan för att Hugo skulle springa kalvin kanatet. I en bilkö in i en rondell blev vi på körda och det smällde ordentligt. Bilen blir nog inte bil igen hela bakpartiet var helt intryckt. Vi mår bra den som mått sämst är nog Hugo som har haft ont i huvudet och i nacken.
Mest besviken blev han nog för att han inte fick springa sitt lopp, men efter sjukhuset åkte han och jag ner dit och hämtade tröja och medalj.

Oj, så varmt det är jag sitter nästan här och kokar när jag skriver. Bilder på bilen kommer sen har inte lagt in dem i datorn ännu.
Nu är det inte många dagar kvar på denna terminen det går så fort nu. Förra helgen igen över Kristihimmelfärd så var vi med husvagnen på flygfälet i 4 dagar så skönt att inte göra så mycket så denna helgen har det klipptsgräs, rensat ogräs och satt upp poolen. Som Hugo redan har invigt med 16-17 grader i vattnet.
Ha det så får vi se när nästa uppdaterning kommer.

1 kommentar:

Kickan sa...

Nämen oj då !! Hoppas allt är bra med sonen din nu !? Inget vidare det där att bli påkörd - har själv blivit påkörd en gång och man blir bra chockad när sånt händer.
Och klart att man inte har lust att sitta och blogga när solen skiner och man bara vill vara ute eller hur ?
Ha nu entrevlig helg !
Kram på dig !