lördag 6 juni 2009

6 Juni

GRATTIS lillebror på din 33 års dag.

Igår var jag på tjejmiddag hos Alexandra och det var riktigt trevligt med godmat, trevliga tjejer, spel och VIN. Drack några glas och vi spelade ett spel som heter Hjärnsläpp och det var riktigt kul. Men mina ögon och kropp orkade inte så länge, Agens väckte mig kvart i 5 på morgonen och var kissnödig.
Det gick inte att somna om då..... Läste tidningen i lugn och ro, duschde och gick och väckte gubben så vi hann mysa lite tillsammans. Väckte ungarna, åt frukost och sen till jobb.

När Thomas kom hem från jobb så hade han tråkiga nyheter med sig, som det ser ut nu kommer han att jobba hela sommaren i Ryssland han är hemma en max 1½ vecka, så vår resa till Gotland blir helt klart inställd. Men han får mer besked på tisdag i nästa vecka. Företaget han jobbar på har ställt in alla semestrar för alla servicetekninker. Han åker till Ryssland vecka 27-29 hemma vecka 30 och åker sen ingen 31-33. Den sista resan var redan inbokad så den visste jag om.

Men den första känns fördjävligt just nu. Jag har ju lovat Agnes att hon ska få träffa Pippi i sommar så vi bokar nog om resan till Gotland till en tripp till Astrid Lindgrens värld i stället. Jag kör ju inte med husvagnen så det får bli en stuga. Min kompis Anette och hennes barn(hennes man ska och plugga och jobba i sommar) vi drar nog dit hoppas jag. Annars åker jag själv har hittat ledig datum till hus.
Men jag och barnen får väl roa oss själva förhoppningsvis kan vi BADA mycket, men det finns många andra saker man kan hitta på.

Idag ska vi hem till Anette och Ola på lite Sveriges nationaldagsfirande, äta, snacka och barnen får leka.
Ha en trevlig dag.

2 kommentarer:

Kickan sa...

Usch ja det är inget vidare att inte få nån semester ihopa alls. Jag och maken får åtminstoen 2 veckor tillsammans - alltid nåt.
Ha det gott !

Kickan sa...

Hej !Ja jag har tidig semester i år och endast 2 veckor med maken . Dom första 2 veckorna ska kanske jag och flickorna åka med mina föräldrar i husvagnen och de dom 2 sista veckorna funderar jag och maken på att låna husvagnen och köra - kanske kolmården får sig ett besök i år ? Så när och om jag är hemma kan jag tyvärr ännu inte säga. Semestern i fjor blev mest en orolig tid då min mor fick cancern och blev opererad så därför ska vi i år försöka komma hemifrån. Så svårt att planerain som det är nu tyvärr.
Inget vidare att maken din får jobba i sommar ju !
Nu ska jag sova efter att ha jobbat inatt.
Tjingeling !