onsdag 22 april 2009

Fortfarande hemma

Här är vi fortfarande hemma och blir så hela veckan igår kom det upp nya koppor som farmor beskådade när jag var och klippte och slingade mig.

Pratade med vårdcentralen och de som vi var och smittade hos de hade varit hemma ca 2½ vecka och hon på vårdcentralen var jättetrevlig när jag sa att jag behövde läkareintyg om vattkoppor. Svaret blev det vill vi inte ha här så skrattade hon. Så på torsdag ska jag höra av mig igen så jag får ett intyg. Jag tyckte att det kanske räcker med torsdag och fredag denna veckan men då skrattade hon igen och sa tror du det själv.

Ja, inte vet jag när Hugo hade det låg jag inne på sjukhuset med att bli gravid med Agnes så jag vet inte. Han hade inte lika mycket koppor som hon har.
Vi får väl se jag har inget emot att de sjukskriver mig för hemma hela nästa vecka heller eftersom vi ska iväg med husvagnen på onsdag morgon då vi åker med flygplanen till Laxå över valborg. Vi plockade ut den i söndags och vi bara längtar att få ta en tripp i den.

Igår var Agens piggare men hon sov till halv 10 då jag fick väcka henne. Men då hade jag hunnit träna 50 minuter på min Wii fit.
Igår gick också tvättmaskinen sönder så det var bara att fixa en ny igår. På torsdag kommer det hem en ny Cylinda så var vi 7600 kr fattigare för vi tog hemkörning och installation på det + bort forsling av den gamla.
Imorse stack Thomas till Schwiz och har vi otur kommer han inte förrän på måndag. SÅ han blir borta över min födelsedag men den ska inte firas i alla fall.

På lörsdag ska jag och barnen försöka åka till Höganäs marknad utomhus kan hon ju inte smitta ner folk skulle jag tro???

Ha en bra dag.

3 kommentarer:

alexandra sa...

nä är hon pigg o gla på lördag så ska väl en tripp till Höganäsmarknad inte vara någon fara.Är man ute ska det väl inte smitta så lätt.kramis

Duracellmamman sa...

Liten då :-(

Hoppas att hon snart blir bättre!

Kramis

Kickan sa...

Stackars liten , men egentligen är det bra att hon har fått det. Men hoppas snart att hon är bättre. Ha en trevlig helg.