lördag 24 oktober 2009

Här är jag igen!

Hej på er alla
2 månader sen sist men tid, ork och intresse finns inte att blogga. Jag håller mest till på facebook just nu.
Barnen och jag är mest hemma själv just nu Thomas bara jobbar och jobbar utomlands i Ryssland.
Han är hemma 1-2 veckor sen är han borta 2-3 veckor och så kommer det se ut en bra bit in på 2010 också.
Det trista med Ryssland är att det inte finns någon direkt internet uppkoppling så det blir telefon kontakt tyvärr. Det är ju alltid roligare att se på varandra.
På måndag drar han igen tyvärr.

Men vi ser fram emot den 3 juli nästa år då vi ÄNTLIGEN ska gifta oss efter 15 år tillsammans. VI fick byta datum för den datumen vi ville ha kunde inte prästen (har egen vald präst).
Annars flyter allt på behandlar min hälsporre som har för följt mig i snart 1½ år med tryckvågsbehandling och det känns bättre. Ska få nya inlägg till mina skor också. Jag vill ju kunna promenera och idrotta med eleverna i skolan.

Just nu står jag i idrottshallen 7 timmar i veckan jag har både 2 or och 3 or på idrotten. Det ska skrivas skriftliga omdömmen på varje barn tur det finns något som heter matris som jag och kollegan har gjort. Alla blir i prickade vart de befinner sig och kan se vad de ska kunna i fortsättningen. Annars tycker jag inte att jag är på jobb så mycket har en dag ledig i veckan onsdagar och det är hur skönt som helt. Man får ju tyvärr bokat in så mycket annat denna dagen än att bara vara ledig och ägna den åt Agens och Hugo men vad gör man.

Agnes är just ni inne i en period med Emil coh Madicken film och massor av sång från morgon till kväll känns det som. Det börjar bli lite tjatit om vi säger så....

Hugo är det fortfarande pokemon som gäller han sparar pengar till Ullared som vi ska åka till den 8:e en söndag. Vi kommer låna Lasses buss som vi hade när vi körde till A Lindgrens värld men nu är den lagad. Barnen ska med dit denna gången men Agnes får stanna hos farmor och farfar.
Idag är det Höganäs marknad och det regnar ute men jag ska nog försöka ta mig dit i eftermiddag och sen en sväng inom till Anette med lite saker. Thomas och Hugo ska flyga inomhus flygning i Allerum.
Ha det tills vi hörs nästa gång när nu det blir..... vem vet.

5 kommentarer:

alexandra sa...

grattis vännen

Kickan sa...

Nämen va kul !! Bröllop är alltid härligt !
Snygg ny design på bloggen också !
Ha det gott !

Anonym sa...

Grattis Pia!!!
Läste inte om bröllopet förrän nu på din blogg, (har dock varit inne där men sidan har blurrat ihop sig så jag har inte kunnat läsa den.)
Jätteroligt att ni ska gifta er!
Kram Linda

alexandra sa...

Här tilldelas årets mamma nobelpris till bla dej inne på min blogg vännen.

Kickan sa...

Hehehe ja dupepparkakorna blev bra men du skulle sett som det såg ut i köket !!! Jag vispade ju kristyr så det skvätte överallt !! T.o.m upp i taket for det !! Idag har jag hittat mer kristyr på skåpen !!
Ja det går vilt till när jag bakar men det blir ju bra ibland hahahaah