lördag 22 augusti 2009

Lördag

Idag bär det av på kräftskiva hos våra kompisar Cicci och Micke, barnen ska också med. Thomas har ont i munnen sedan visdomstands operationen i måndags. Han tycker inte alls att det känns bra. Han får väl ringa tandläkaren på måndag igen.
Nu har vi han bara hemma en vecka till sen åker han till Georgien i 4 veckor. Det kommer bli mycket tommt efter honom. Men vi hoppas med ljus och lykta att det finns internet på hotellet. Det blir ett bättre hotell denna gången med tanke på det är i det landet.

Annars jobbar jag på ugarna kom i torsdags och det var skoj. Jag ska en dag i veckan vara på en annan avdelning där jag ska ha alla 58 barnen i gympa + mina egna elever. Det blir många och det blir många skriftliga omdömmen som ska skrivas. Men jag har gjort mig en matris som jag nog ska kunna använda mig av. Vi var på bra utbildning nu innan skolan började. Denna gången satsade skolan på oss fritidspedagoger och vi fick planering och utbildning alla 6 dagarna som det var innan barnen kom. Skolan satte in vikarier det är jag jätte tacksam för. Hur skulle jag ha hunnit allt det jag har gjort dessa dagarn annars.

Kameran är skickad på lagning får se när den kommer?????Bilxten pajade på den när vi var på ALV och hela kameran fokuserar inte som den ska.

Imorgon ska vi bjuda våra föräldrar på middag vi skulle varit på Vallarna och sett föreställningen där. Men hittade inga bra biljetter så det blev inget och tur är väl det för Thomas har ju knappt varit hemma i sommar. Så det får bli en middag i stället.

Detta året kommer jag vara ledig alla onsdagar så skönt det ska bli!!!!
På måndag börjar Agnes gympa och på onsdag är det dax för crawl sim för Hugo och jag ska passa på att simma själv.....
Nästa helg åker hela familjen och Jöngards till Liseberg och Universeum + att vi ska bo på hotell.
Tjingeling nu ska vi iväg.

4 kommentarer:

Kickan sa...

Ohhh så gott det är med kräftor -vi har haft kräftskiva för ett tag sen och jisses va jag krängde kräftor.

Sarah sa...

Låter hur lyxigt som helst att få sex dagar utan barn med planering och utbildning! Vi fick ingenting... Vi fick springa ner i 5 minuters pass för att ens kunna prata med "vår" lärare undertiden som vi hade alla barn. Schemat var nästan omöjligt att få ihop. Vad för utbildning fick ni???? Hoppas ni hade en trevlig helg här i Göteborg.

Kickan sa...

Jamen iblan har man inte tid helt enkelt att blogga och inte har lust och då får man ge det lite time out helt enkelt ju ;)
I år har vi inte varit på Skånes djurpark men vi var där ifjor åtminstone.
Ha en bra kommande vecka!

Sarah sa...

Hoppas allt är bra med er. Tittar in med jämna mellanrum och undrar vad som händer.